Finnclean

Vinkit messumarkkinointiin

Vinkit messumarkkinointiin

Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeita, materiaaleja ja täsmävinkkejä, joilla voit markkinoida messuosallistumistanne.

Miksi markkinoida messuosallistumista?

 

Näytteilleasettajan kannattaa markkinoida omaa messuosallistumistaan eri viestintäkanavissa. Muista kertoa messuosallistumisesta hyvissä ajoin etukäteen – näin varmistat, että pääset tapaamaan messuilla yrityksesi tärkeimmät asiakkaat ja potentiaalisimmat kumppanit.

  • Viesti osallistumisesta monikanavaisesti niissä kanavissa, joissa asiakkaanne ovat parhaiten tavoitettavissa. Näitä ovat esimerkiksi uutiskirje, sosiaalisen median kanavat, verkkosivut ja asiakaslehdet.
  • Henkilökohtainen kutsu on tehokas tapa kutsua tärkeimmät asiakkaat messuille. Voit kutsua asiakkaasi messuille esimerkiksi sähköpostitse, puhelimitse tai sosiaalisen median kautta.
  • Kävijä suunnittelee messupäivänsä etukäteen, joten varmista, että olet suunnitelmissa mukana – muista sopia tapaamiset messuille hyvissä ajoin!

Jotta messumarkkinointisi olisi mahdollisimman helppoa, olemme koonneet valmiin markkinointipaketin näytteilleasettajille. Tältä sivulta löydät aikataulusuunnitelman sekä markkinointimateriaaleja, joita voit hyödyntää vapaasti messuosallistumisesi markkinoinnissa.


Materiaalipankki

Tampereen Messujen materiaalipankista löydät Finnclean-messujen logo- ja bannerikuvat, joita voit käyttää omassa markkinoinnissasi. Materiaalipankkiin on tallennettu myös viime kerran messukuvia, joita voit hyödyntää.

Siirry materiaalipankkiin


Sosiaalinen media

Muista ottaa Finnclean-messujen LinkedIn-tili seurantaan ja tägätä meidät julkaisuihin! Voit käyttää julkaisuissa myös aihetunnistetta #Finnclean. Jaamme mahdollisuuksien mukaan näytteilleasettajien messujulkaisuja eteenpäin LinkedIn-seuraajillemme.


Aikataulusuunnitelma

Messuosallistumisen markkinointi kannattaa aloittaa hyvissä ajoin. Tässä valmis aikataulusuunnitelma messumarkkinointiisi:

2 kk ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana!”

Kerro asiakkaille messuosallistumisestanne yrityksen eri viestintäkanavissa. Voit luoda verkkosivuille tapahtumasivun, jossa kerrot tarkemmin messutarjonnasta, kuten tarjolla olevista tuotteista ja palveluista, uutuuksista, messutarjouksista ja ohjelmasta.

Jos haluat nostaa yrityksesi paremmin esille, hyödynnä eri lisänäkyvyysvaihtoehdot tapahtuman verkkosivuilla ja paikan päällä.

1 kk ennen tapahtumaa | ”Nähdään messuilla!”

Muista lähettää henkilökohtaiset kutsut hyvissä ajoin ja sopia tapaamiset messuille etukäteen. Mikäli osallistutte afterwork-iltatilaisuuteen, muista kutsua ja ilmoittaa asiakkaanne mukaan tilaisuuteen.

3 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Uutuuksia luvassa!”

Aktivoi asiakkaita hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Voit kysyä asiakkailtasi, mitä he haluavat nähdä tulevilla messuilla? Voit saada arvokkaita vinkkejä messuosallistumisenne suunnitteluun.

2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Sovitaanko tapaaminen?”

Herätä innostus tulevasta tapahtumasta! Muistuta messuosallistumisestanne ja kannusta asiakkaita rekisteröitymään messukävijäksi etukäteen. Nosta esiin yrityksesi messutarjonta ja messujen ohjelma. Kerro, ketä osastolla on tavattavissa ja kannusta sopimaan tapaamiset messuille etukäteen.

1 viikko ennen tapahtumaa | ”Nähdään pian!”

Messut ovat jo nurkan takana – varmista, että asiakaskutsusi ovat menneet perille ja tehosta markkinointia omissa kanavissasi. Nosta esiin oma messuosastonne, yrityksesi messutarjonta ja messujen ohjelma.

Tapahtuman aikana | ”Täällä ollaan!”

Nostata tunnelmaa ja toivota asiakkaat tervetulleeksi osastollenne! Jaa tapahtumatunnelmia ja kerro, mitkä teemat ovat nousseet tänä vuonna messuilla esille.


Mistä löydän lisää vinkkejä?

Menesty messuilla -verkkokurssi

Messu- ja tapahtumajärjestäjien verkkosivuilta löydät neljästä osiosta koostuvan maksuttoman verkkokurssin, jonka avulla voit perehtyä messuihin markkinointi- ja myyntimediana.

Webinaari näytteilleasettajayrityksille

Finnclean-messujen näytteilleasettajille tarkoitettu webinaari järjestetään 15.1.2025. Webinaarissa kerrotaan Finnclean-messujen ohjelmasta sekä annetaan vinkkejä messuvalmisteluihin ja tapahtumamarkkinointiin. Webinaaritallenne on katsottavissa jälkikäteen näytteilleasettajaportaalissa.

Tampereen Messujen markkinointi- ja viestintätiimi

Lähetä viesti osoitteeseen markkinointi@tampereenmessut.fi – autamme sinua onnistumaan messumarkkinoinnissa!